サンプルデータはココをタッチしてください。
Please Touch Here is a sample data.
用語説明 Glossary of Terms
・画像データ Image data
譜面の読み込み用データの入った画像ファイルです。It is the image file that contains the data for reading of music.
タイトル画面 Title Screen
・プレイ Play
画像データを使用して、ゲームを遊びます。
タッチすると [プレイメニュー] が表示されます。
Using the image data, and plays the game.
[Play Menu] appears when you touch.
・設定 Setting
描画速度とエフェクトの大きさを変更します。
ゲーム中に処理落ちする場合に調整してください。
その場合は、まずエフェクトの大きさ「小」をお試しください。
Change the size of the effect and drawing speed.
Please adjust if you want to fall treatment during the game.
In that case, please try the effect of the size [small] first.
・譜面作成 Making
画像データを作成します。
Create the image data.
・Twitter Twitter
Twitterへの画像データの投稿と、投稿された画像データをブラウザを使用して検索します。
Search using the browser posts and image data to Twitter, the image data that was posted.
・音符アイコン Note icon
プレイ中のSE音の有効/無効を切り替えます。
Allows to enable / disable the SE sound during play.
・English / Japanese
英語/日本語の切り替え。
Switching of English / Japanese.
プレイメニュー Play Menu
・プレイ済み一覧 Play List
読み込んだことのある画像データの一覧を表示して、プレイするデータを選択します。
Select the data you want to display a list of image data that may have been read, to play.
・画像データ Image Data
保存されている画像データを読み込みます。
「OtoGame」フォルダ以外から読み込んだ場合は、「OtoGame」フォルダにコピーされるので、不要であれば、元のデータは削除してください。
Read the image data that is stored.
If data is read from a [OtoGame] folder other than, because they are copied to the [OtoGame] folder, and if it is not required, please delete the original data.
※重要 Important
「OtoGame」フォルダ以外の同じファイルを読み込むと、違うファイル名でコピーされるので、間違えないように、元のデータは削除しておくことをおすすめします。
When you load the same file of [OtoGame] folder other than because it is copied in a different file name, it is recommended that you remove the original data so as not to mistake.
画像データ選択後 After selecting the image data
「音楽」から、音楽ファイルを設定してください。
音楽ファイルの違いから、タップのタイミングにずれが生じた場合に「音ズレ調整」で調整してください。
次回からは、その設定が読み込まれます。
From [Music], please set the music file.
From the difference of music files, please adjust the [Sound adjustment] if the shift occurs in the timing of the tap.
The next time, the setting will be loaded.
プレイ画面 Play screen
画面下の赤緑青の枠がタッチする場所です。
その上の星が、それぞれ、タッチするタイミングのポイントです。
ゲームが終わると、成績が表示され、ベストスコアが保存されます。
This is where the frame of red, green and blue at the bottom of the screen to touch.
Respectively, star above it, is the point of when to touch.
When the game ends, results are displayed, the best score will be saved.
譜面作成 Making
・ファイル FILE
編集ファイルの保存/読込/削除を行います。
Make the save / read / delete edit files.
・曲選択 MUSIC
使用する音楽ファイルを選択します。
And then select the music file you want to use.
・テスト TEST
現在作成中のデータをプレイします。
play the data currently being created.
・メニュー MENU
以下がおこなえます。
1. 作成が完了したデータを画像ファイルにする。
2. プレイ速度の変更
3. 現在のフレーム(一番下のフレーム)に指定数のフレームを挿入。
4. 現在のフレーム(一番下のフレーム)から指定数のフレームを削除。
Can perform the following.
1. Image data to a file creation is complete.
2. Change the play speed
3. Insert the specified number of frames (frame at the bottom) of the current frame.
4. Delete the specified number of frames from the (frame at the bottom) of the current frame.
・記録(作成補助機能) REC(Assisted creation)
有効にしている状態で、プレビュー再生して、画面下のタッチパネルをタッチすると、タイムラインに選択されているSEでタイムラインに追加されます。
While still in effect, and then preview playback, touch the touch panel at the bottom of the screen, it will be added to the timeline in the SE that is selected in the timeline.
Twitter Twitter
ハッシュタグ「 #The音ゲーforAndroid 」 + 検索ワードでの検索結果をブラウザで表示します。
また、ハッシュタグがクリップボードにコピーされるので、投稿の際にご利用ください。
View it in your browser search results hash tag [ #OtoGameForAndroid ] + search word.
In addition, the hash tag is copied to the clipboard, please use at the time of posting.
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